Sidor

onsdag 30 mars 2016

HM Beauty, Bedazzled

Grön onsdag hos Vackra och underbara Karin och jag hoppas att mitt bidrag från grönt ljus. Ha! Jag gjorde en pun!


Bedazzled är turkost, men det lutar mer åt grönt. Det är en sådan där sjöjungfrufärg med en dos guld i sig. Väldigt glittrigt på ett sätt som jag inte är hundra procent förtjust i. Jag anar att Lilla E var den som lockade mig att köpa det här lacket, för jag hade kunnat vara utan det känner jag. Jag har redan liknande i samlingen och någon gång borde jag lära mig att jag inte är så förtjust i den här typen av lack - samt att det inte passar min hudton riktigt.


Lite halvskugga sådär för att visa hur grönt det egentligen är. Det här är ett skirt lack. Jag har tre lager på mina bilder och hade behövt fler för att göra det riktigt opakt, men jag drabbades av jag-orkar-inte-syndromet. Det lyser igenom både här och där och jag har tydlig vnl, men jag orkar inte riktigt bry mig om det. Annars var det lätt att lacka med med det torkar ganska segt.


Om man nämner för sina utlandsresande föräldrar att man gillar Malibu kan det sluta med att man får en liter kokosrom i sommarskrud. God som den är över is, om man inte orkar mixa sig en Piña colada.

Betyg 2/5

Todays it's Green Wednesday at Karin's blog Vacker och underbar and I hope my contribution will get the green light. Ha! I made a pun!
Bedazzled is a sheer turquise leaning green, one of those mermaid shades with lots of gold I wish I could learn that I don't really like. They don't really go with my skintone for one. My guess is that Little E made me do it.
It's sheer. This is three coats before I felt the I-don't-care-syndrome coming on and left it at that. It's quite spotty and I have vnl, but... It was easy to use though, but the dry time was on the slow side.
Matching with a summer edition bottle of Malibu I got from my parents after I mentioned that I like Malibu. Nice over ice if you don't want to mix a Piña colada.