Sidor

tisdag 31 maj 2016

Golden Oldie Challenge: Chanel, Taboo

Veckans färg är lila och eftersom jag har dundersnygga Taboo från Chanel i samlingen så känns det passande att visa upp den idag.


Förra gången jag visade det här uttryckte jag min besvikelse över att det inte var vinrött med skiftningar i lila och guld, idag är jag inte alls ledsen över det. Taboo är en svärtad lila bas med vad som verkar vara mikroglitter eller skimmer i rött och blått. Det är rent andlöst vackert.


Det är dessutom exemplariskt lättmålat och det här är två lager av Taboo med topplack så det torkade snabbt. Med den prislappen Chanel har så är jag glad att det dessutom håller bra så jag har ännu mer anledningar att älska ihjäl det.
Omatchat idag. Det får bli så ibland numera.

The colour of the week for the Golden Oldie Challenge is purple, and since I have Taboo from Chanel in my collection I thought it was about time I used it again. 
Last time I wore it I was a bit dissapointed it wasn't a wine red with golden and purple shifts, but this time I knew it and could just love it from the start. Taboo is a blackened purple with shimmer or micro glitters in red and blue. It's simply stunning!
Since it costs a lot I am happy to report it has exellent qualities. It's easy to use, this is two caots with top coat and it dried quickly and lasted really well.
Unmatched today. From now it it will happen sometimes.


   

    An InLinkz Link-up