Sidor

fredag 6 maj 2016

Golden Oldie Challenge: Orly, First blush

Min plan är att vara med två gånger i veckan på Golden Oldie Challenge. Vi får se hur länge det håller...


Mitt andra rosa bidrag blir First blush från Orly. Ett godisrosa lack som jag matchade med godis senast det begav sig på bloggen. Idag är det omatchat.
Drar lite åt korall med en aning mjölkighet i sig. Det är blankt även utan topplack, som jag bar det då, men har visar jag det med topplack på.


Det här är två lager av First blush. Jag är fortfarande inte jättebra kompis med Orlys lite sladdriga pensel, så en del hamnade i nagelbanden. Det hade tjocknat lite också och hade lite vallningstendenser, men det jämnade ut sig bra i slutändan.

I plan to participate in the golden Oldie Challenge twice every week. Let's se how that turns out in the end...
My second pink polish is First blush from Orly. A milky and leaning coral candypink, that I matched with candy the first time I had it on the blog. Today it's unmatched.
Two coats with top coat, but it dries really shiny even without top coat. It was a bit thick and I'm not too good a friend of the Orly brush, so some ended up in the cuticles.


   

    An InLinkz Link-up