Sidor

söndag 19 juni 2016

Golden Oldie Challange: Deborah Lippmann, Cleopatra in New York

För att delta i bloggens födelsedagsutlottning - klicka här.

Min plan var att blogga upp det här lacket igår, men så hade jag en så mysig och lugn lördag att jag bestämde mig för att låta datorn vara en dag till. Datorfria dagar är underbara om ni frågar mig.


För dagens svarta Golden Oldie-lack valde jag ett lack från Deborah Lippmann. Det här inte direkt billiga märket gör mig ständigt besviken. I flaskan ser lacken ofta helt fantastiska ut, men väl på nageln är de ofta blaskiga eller svårjobbade historier.
Cleopatra in New York var en sådan besvikelse. Jag vill ha ett svart lack med guldglitter men fick någon sorts blaskgrå historia med ohemula mängder glitter i stället. För att bli gladare i det borde jag ha använt det som layering och det gjorde jag alltså nu, tre år senare.
Eftersom CINY har en så pass mörk bas, ljussvart har jag kallat den för, valde jag så klart svarta underkläder. Det svarta är dock ett nytt lack - Neo noir från HM Beauty.
Men nu! Jädrar i min lilla låda vad snyggt det blev! Precis så som jag vill ha det redan från början.


Jag sparade in rätt så rejält på lagren lack också. Det här är ett lager av vardera lacken. Men tanke på att det bara så här nästan var för mycket glitter på vissa naglar så förstår jag inte hur jag pallade med förra omgångens fyra lager.
Förra gången matchade jag det här med en av älskade makens bilbanebilar, men jag ville inte rota i hans samling när han inte var hemma så det får vara omatchat idag.

Och ja - nytt betyg också eftersom jag gillar det betydligt bättre så här. 4/5

Took a few days off from the computer. Quite blissfull actually.
Three yaers ago I showed Cleopatra in New York and speculated thar it would probably look a lot better layered over black. It took until the Golden Oldie Challange had the theme colour black until I did it though, an oh my is it a game changer.
Instead of being a muddy blackish grey with gold glitters this is now exactly what I hoped for from the start - black with gold glitters.
I also skipped a few coats of polish. This is one coat of Neo noir from HM Beauty topped with one coat of CINY instead of last times four coats of CINY. Since there's almost too much glitter as it is here I don't know how I could stand it earlier.
Last time this polish was matched with one of my darling husbands slot cars, but I didn't want to go on a hunt in his collection when he wasn't home, so it's unmatched today.


   

    An InLinkz Link-up