Sidor

fredag 12 augusti 2016

A England, Jane Morris

Sminkan och Emma kör sin inofficiella holofredag augusti ut så det gäller att passa på!


Jane Morris är ett skiffergrått lack med A Englands typiska holo, lite utspritt så där men rasande vackert - särskilt om man lyckas jaga rätt på en och annan solglimt till det. Just grå holo tycker jag att vi ser ganska ofta från A England, men just det här har ett violett skimmer i sig också som gör att det skiljer sig från mängden.


A England har en lite tjockare formula och passar sig inte för att göra tunna lager med. Jag är van att lägga tunna lager, men nu vet ju jag att nästan alla A England har den här formulan så jag är beredd ändå.
Det här är två lager av Jane Morris, med topplack som vanligt. Lätt att applicera och torkade fort.


Och nu när jag sitter och skriver det här inser jag att ett skiffergrått lack så klart skulle ha matchats med skiffer - som jag har till hands. Och inte den här blomkrukan som jag matchade den med. Ja, ja. Det får duga.

Betyg 3/5

Since Sminkan and Emma has decided to keep the inofficial HoloFriday all of August and then let it go *insert Elsa here* I will try to join as much as I can. Lucky me I had an untested A England in the box.
Jane Morris is a slate grey with a subtle violet shimmer and the typical A England holo, more like a holographic dusting all over the nails than real holo-rainbows, but so very beautiful if it catches the light just right. Sun light is to be prefered.
It also holds the typical A England formula, it's a bit on the thicker side so thin coats are not to be considered. This is two coats with top coat. Easily applied and dried quickly.
I just realised that I could have matched this with some slate, that I have on hand, and not this flower pot. Well, well. This will have to do.