Sidor

lördag 13 augusti 2016

Golden Oldie Challange: Zoya, Ki

Nu jädrar i min lilla låda blir det något ovanligt både på bloggen och i Golden Oldie Challange. För det första är det här min högerhand som är fotograferad - mer om det senare, men! Det är också ett tidigare ovisat lack på bloggen, trots att det verkligen är en Golden Oldie eftersom jag haft det sedan innan jag började lackblogga. Dags då kanske.


Ki från Zoya var ett av de första lacken jag kände ett sådant där ha-begär efter, och det är även det fösta duokroma lacket jag skaffade mig. Då tyckte jag att det var helt fantastiskt, numera är jag inte superimponerad.
Ki har den där färgskiftningen mellan lila och grönt som är så vanligt på duokroma, med ett mellanspel i någon sorts skiffergrå ton. Det påminner både om skalbaggar och olja. Det finns såklart roligare duokroma, med maffigare skiftningar och i roligare färger, men lite snyggt tycker jag fortfarande att det är.


Varför är det min högerhand vi ser idag då? Helt enkelt för att det var den handen lackningen blev bäst på - hör och häpna. Jisses vad svårt det var att fotografera med vänsterhanden.
Det här är tre lager, men ett fjärde hade behövts. Det torkade hyggligt snabbt dock och var på inga sätt besvärligt att lacka med.


Matchar med murgrönan som växer i krukan som jag matchade med igår. För att jag kan.

Betyg 2,5/5

Today two unusual things happen. First of all this is my right hand because of reasons, and secondly this is an onshown polish in the Golden Oldie Challange, but one I've had in my collection for ages - since well before I started blogging here. Actually this was one of my very first lemmings.
Now you can find duochromes that are better in all the ways, funnier colours, better shifts and better formula. I'm still glad I've got Ki from Zoya. This is the classic duochrome that shifts between purple and green with a part time job being grey. A bit like oil and a bit like beetles. Kind of.
Why my right hand? Because the manicure looked better there, for once. This is three coats with top coat but a fourth would have been a good idea. It's easy to use though and dried on the quick side of things. 
Matching with the ivy that grows in the flower pot I matched with yesterday. Becuase I can.


   

    An InLinkz Link-up