Sidor

måndag 22 augusti 2016

OPI, Solitaire

God eftermiddag från sjuksängen. Här ligger jag med en sådan där fjantig sommarförkylning som av någon anledning alltid känns som om de försöker ta livet av en. Men jag har snygga naglar i varje fall. Hade planerat att lacka om sedan, men det vet jag inte om jag orkar ärligt talat. 


Solitaire har suttit på sedan i frdags och ser fortfarande lika snyggt ut på vänsterhanden som på de här bilderna som togs när manikyren var pinfärsk.
Solitaire är så klart ett av Bond Girls-lacken, ett vitt texturlack med lite silverglitter. Det är silverglittret som ser ut som svarta prickar på mina bilder.


Exemplariskt att använda men jag behövde tre lager och torktiden var långsam. Jag lyckades såklart skava till det lite på pekfingret, men det kan jag leva med.


Eftersom jag tycker att vitt texturlack påminner om golfbollar så lånade jag en av älskade maken att matcha med. Jag har aldrig spelat annat än minigolf och är nöjd med det. Älskade maken spelar dock, eller spelade för det var några år sedan han var ute sist.

Betyg 3/5

Good afternoon from the sick bed. I'va managed to get one of those colds that feel like they're tryint to kill you. I was planning on removing Solitaire later and replace it with something else, but I'm not sure I have the energy for it.
Solitaire has been on my nails since Friday and still looks this good on my left hand. I needed three coats and it dried a but slow so I managed to knick it a little on my pointerfinger, but I can live with that.
Solitaire is of course a part of the Bond Girl collection. It's white with silver glitter, it's  the silver that looks like black dots in my pictures. Since it reminded me of a golf ball, I don't know why, I borrowed one from my darling husband to match with. He hasn't played in a few years but that's still more than me because I have never played golf - other than miniature golf that is.


Bildkälla The James Bond international fan club
Solitarie was James Bond's main squeeze in the film "Live and let die" and she was played by a very young Doctor Quinn... I mean Jane Seymour. Solitaire is being held sort of captive by Mr. Big - the bad guy - so he can use her psycic powers. James Bond comes along though and seduces her by manipulating her Tarot deck so it only contains the card of the lovers.
Fun fact - I actually have the same deck of Tarot card that's being used in this film. Not because of the film though, but because I wanted a Tarot deck and they happened to have that one in the shop. Lucky me I guess.