Sidor

måndag 10 oktober 2016

Depend, #496

Lilla E när jag målade med det här lacket: "Äntligen!"
Tyvärr hann jag inte fotografera det innan jag åkte och jobbade med det så det hann bli slitet. Lack man inte topplackar blir slitna bara man tittar på dem, känns det som.


#496 från Depends höstkollektion, som är en mycket vacker kollektion, är ett svärtat mörkgrönt lack med flakes och flecks i guldgröna och blåskiftande nyanser. Det torkar matt som synes och jag behöll det så, jag har inte ens testat det med topplack, men gissar att det skulle vara snyggt så också. Är det här kollektionens stjärna? Jag tror det.


Det här är två lager #496, väldigt lättlackade sådana. Jag var smått orolig för att lacket skulle kännas knottrigt med tanke på mängden glittersaker, men det är överraskande slätt helt på egen hand.


Orkade inte leta reda på något snyggt att matcha med utan greppade den här Ghostbustergrejen som var med när älskade maken vann biljetter till Ghostbusters. Jätterolig film, se den.
Jag kan dock meddela att lacket hade matchat betydligt bättre mot en zucchini, men det märkte jag inte förrän jag höll på och hackade upp den till gårdagens lasagne.

Betyg 4/5

#496 from Depend is a blackened green with flecks and flakes that shifts in golden greens and blues. This is two caots and since it dries matte there's no top coat. I really liked it like this and haven't even tried it with shiny top coat on. Easy to use and dries quickly, as mattes often do. I was afraid it migh feel gritty since there's so many particles in it, but it was remarkably smooth.
The only mistake I made was not photographing it before I wnt to work, so it's worn in my pictures. Is it just me or do matte polishes wear off just by looking at them?
I should have matched this with the zucchini I was chopping up for lasagna yesterday, but it was too late when I saw that. So I grabbed this Ghostbuster ghost that came with the tickets when my darling husband won a movie night for us. I really liked the new "Ghostbusters". You should see it.


Fall out boy ft. Missy Elliot - Ghostbusters /I'm not afraid/