Sidor

fredag 7 oktober 2016

OPI, Morning Moneypenny

Jag ska jobba imorgon och borde kanske egentligen gå och lägga mig. Men jag har druckit ett par glas rödvin, ätit chips och tittat på "Trainspotting" med Chilipojken. Han har lovat att inte börja med droger, men lite avskräckande propaganda kan inte skada.
Och i "Trainspotting" är karaktären Sick Boy väldigt imponerad av Sean Connery, och här sitter jag med ännu ett Bond-lack på naglarna så varför inte.


Morning Moneypenny tillhör de magnetiska Skyfall-lacken. Ett magentarosa lack med holodamm i sig. Det är meningen att det ska separera sig i en mörkare och en ljusare nyans av rosa, men jag är inte värst imponerad av den där seperationen måste jag säga. Kan i och för sig vara jag som gjort fel. Som tur var gillar jag det i sitt blandade skick också.


Det här är två lager av Morning Moneypenny med topplack på. Man ska måla en nagel i taget och sedan använda magneten. Magneten som följer med det här lacket ska ge en randig manikyr och det funkade ju sådär som synes. Jag lyckades dessutom kleta ner magneten i lacket på pekfingret, så det är helt sabbat, men jag upplevde mer att det blev en marmorerad effekt. Lillfingret har inte fått påhälsning av magneten alls.
Annars var det lättlackat och torkade hyggligt fort. Som OPI brukar vara.


Plommonlila kan det kanske också vara. Här syns separationen mellan färgerna bäst. Inte randigt direkt, men kanske lite kul.

Betyg 3/5

The Chiliboy and I have just watched "Trainspotting", and since the character Sick Boy in theat movie is obsessed with Sean Connery and I happen to wear yet another Bond polish I felt inspired. The magentapink, or maybe plum coloured, magnetic polish Morning Moneypenny from the Skyfall collection, also with addes holo dust. 
Easy to use and dried fairly quickly. It's ment to seperate into a darker and a lighet shade of pink, striped acoording to the magnet that came with the polish, but I'm not too impressed by the effect. Might be I who did it wrong though. I like it mixed as well, so I'm not sad about that.

Sean Connery and Lois Maxwell as James Bond and miss Moneypenny on the left, and Naomie Harris and Daniel Craig as the same characters on the right.
Moneypenny is just one of my darlings from the James Bond-films. She is M's loyal secretary that in the older films had a crush on James.
For a long time she was portrayed by Lois Maxwell, and it is her face I think of when I hear the name Moneypenny.
But since this is a Skyfall-polish I only think it's fair to mention the new Moneypenny that was presented in the film "Skyfall" - a bit more of a field agent turned personal assistant to M. Very much not a damsel in distress and not so hung up on James. Played by Naomie Harris. Both these Moneypennys I simply adore.