Sidor

onsdag 16 november 2016

Darling Diva Polish, The huntress

Igår började sista säsongen av "Teen Wolf" på amerikansk tv, och jag firar med att bära Teen Wolf-inspirerat lack. Titta på eländet kommer jag inte göra dock. Man haver väl tröttnat. Bär säsong 1-3 i ljuvt minne dock, och då hade vi fortfarande den jägarinna med som just det här lacket är inspirerat av.


The huntress är ett svärtat lila jellylack, med flakies och skimmer och en del holo som inte jättegärna vill fastna på bild eftersom det är fullt med dimma här där jag bor. Men det anas i varje fall lite holo på mina bilder. Nu är det inte riktigt holot som fått mig på fall i det här lacket, utan kombon med den svärtade lila basen och guldet. Så sablans snyggt!
På den tiden jag bara satt och suktade över de här lacken och försökte bestämma mig för vilka jag kanske kunde köpa med mina tunna plånbok, innan det kom ett erbjudande som gjorde att jag kunde köpa hela kollektionen, låg The huntress väldigt högt upp på min önskelista. Kärleken består.


Det var lite klistrigt att måla med, som jellysar kan bli ibland, men inte direkt svårt för det. Det här är tre lager med topplack, ett lager topplack räcker för att hålla hela härligheten slät. Dock har jag tyvärr märkt av lite krympning, något jag tror beror på kombon jellylack, och topplack som börjar tjockna.
Vill man att det ska mer lila ut kan man kanske nöja sig med två lager, basen är rejält pigmenterad. Jag ville dock svärta ner det lite till, busig som jag är.



Eftersom Teen Wolfs jägarinna använder sig av pil och båge tyckte jag det passade att matcha med mina pilmönstrade byxor. Och lite katthår. Ni med katt vet hur det är.

Betyg 5/5

The huntress is a blackened purple with golden flecks and golden holoshimmer. It looks almost black in my pictures due to a foggy day and because I wanted it that way. This is three coats and topcoat, two coats let the purple hues shift through better.
Easily applied even though it's a bit sticky, as jellies often can be. One coat of topcoats keeps things smooth.
Since this is a Teen Wolf polish, and the huntress in Teen Wolf use bow and arrow, I match it with my somewhat arrow patterened trousers. And some cat hair...



And here she is, the huntress in all her glory. Allison Argent comes from a long lineage of werewolf hunters. So things gets a bit complicated when she falls in love with Beacon Hills freshest werewolf - Scott.
Allison was played by Crystal Reed. She quit the show late in season three in a way that was quite spectacular, and should have been examied more, but the writers  choose to sweep it under the rug. One of the reasons I stopped watching "Teen Wolf" to be honest.