Sidor

måndag 21 november 2016

Depend, #499

När jag målade med det här hade jag aningen bristfälligt ljus och trodde att jag hade tagit fel flaska och fått tag på ett buteljgrönt skimmerlack. Det hade jag inte.


#499 är väldigt blått, men jag skulle vilja påstå att skimret i det är rätt så grönt. Så ibland, beroende på ljuset så klart, kan det glimta till i lite gröna stråk och till och med upplevas som teal.


Det här är två lager med topplack. Lätt att lacka med och får jag bara öva lite till kanske jag kan få kläm på hur man bäst hanterar den bredare penseln utan att kladda ner nagelbanden också. Kanske...


Var ett tag sedan jag matchade med en Tardis, så här har ni en.

Betyg 4/5

For a while there, when I was painting my nails with #499, I thought I had taken the wrong bottle and was using a bottle green polish. As you can see it's quite blue though, but with a green shimmer that can trick the eye depending on the light.
This was two coats and topcoat. Easy to use and maybe I'll soon get the hang of the wider brush in these bottles and can stop painting my cuticles. Perhaps...
Matching with a Tardis since I haven't done that in a while.