Sidor

onsdag 30 november 2016

Depend, #500

Av de lack som kom i Depends höstkollektion var det #500 jag var mest sugen på, så det är ju rimligt att det fick vänta till sist med att hamna på naglarna av de jag köpte. Lite som vanligt alltså.


Jag trodde aldrig jag skulle lyckas få det här lacket att se lila ut på bild, eftersom det har den där lila nyansen som ibland ser blå ut. Men tji fick jag! Här syns det lila riktigt bra, och det var även så jag upplevde det på naglarna mest hela tiden. Väldigt mättad lila, som ibland blir blå.


Lätt att lacka med och torkade snabbt. Det här är två lager och topplack.


Matchar med ljusen vi har i vår adventsljusstake i år. Kände för lite annorlunda färger i år. Jag var mest inne på mörkt rosa, men Lilla E ville ha en regnbåge så då blev det en regnbåge.

Betyg 5/5

Of course I used the polish I wanted the most from Depends autumn collection last, because isn't that what normally happens? 
#500 is a saturated purple that turns blue i certain lights. I'm really happy I managed to capture it as purple, since it's that shade of purple that has a tendency to turn blue when you photograph it.
Really easy to use and dried quickly. This is two coats and top coat.
Matching with the candles that ended up in this years adventsljusstake, as wecall it in Sweden. You light a candle each Sunday the four Sundays leading up to Christmas eve. I wanted dark pink but Little E opted for a rainibow so a rainbow it is.