Sidor

söndag 6 november 2016

L'Oréal, Rubis folies

Om man blir väckt mitt i natten av att man fått naglarna under näsan och nattsömnen störs av doften/stanken från nagellacket man bär - ja då vet man att det här var sista gången man handlade från just det märket. L'Oréals lack i den rutiga flaskan har alltså förärats med någon sorts blommig doft som är ganska så otrevlig och som på fullt allvar väckte mig i natt. Så inte igen, tyvärr. Synd på ett lackmärke med så fina färger och egenskaper att jag inte vill använda det igen på grund av att det är parfymerat. Onödigt.


Rubis folies är ett mycket vackert rött krämlack. Inte alls unik, men väldig snygg. Precis en sådan där röd som jag stormtrivs i.


Det här är två lättlackade lager med topplack. Torkade fort, höll sådär och luktade alltså inte gott.


Om jag köpte den här flaskan vin bara för att det var en räv på etiketten och jag älskar rävar? Ja. Har inte smakat det än så jag vet inte om det är gott än.

Betyg 3/5. Hade varit en fullpoängare om det inte varit parfymerat.

So. This polish has been polluted with perfume. It smells flowery on the bad side and this actually woke me up tonight when I got my nails too close to my nose. When a polish smells so bad it disrups my sleep I say "no more". Too bad, since these polishes are excellent to use with a great formula and lovely colours - and then some knucklehead came up with the idea to perfume them so I don't want to use them anymore.
Rubis folies is a lovely red creme, not unique at all but one of those reds Ialways feel very comfortable wearing. Classic and beautiful.
This is two caots and topcoat. Easy to use, dried quickly but didn't last too well.
Matching with a bottle of wine I might have bought because there's a fox on the label and I love foxes. "Might".