Sidor

onsdag 28 december 2016

Idun Minerals, Marmor

Jodå, jag har nagellack på de här bilderna. Ett sådant där mina-naglar-men-bättre-lack. Inte värst upphetsande, men skönt att vila med mellan färgklickarna ibland.


Marmor gör att det ser ut som om jag har gjort en fransk manikyr, men det har jag alltså inte. Den lätt rosa tonen på lacket gör att  mina naglar ser betydligt mindre missfärgade ut än vad de verkligen är. Det döljer också vissa skavanker hyggligt bra, men känns kanske aningen flammigt på vissa naglar.


Det är såklart superskirt. Det här är två lager. Lätt att lacka med. Då jag fick Marmor si julklapp i ett set med ett annat färgat lack samt topplacket Diamant, så är det Diamant jag topplackat med här. Torktiden blev lite väl långsam då. Man är väl bortskämd med sina snabba topplack, och något sådant är inte Diamant.


Marmor matchas med marmor. Här i form av en mortelstöt.

Betyg 3/5

Marmor from Idun Minerals is a nude pink polish that is my-nails-but-better or rather my-nails-but-slightly-less-yellow. This is two easily applied coats, but it dried on the slow side under the top coat Diamant from the same brand. I got them as a Christmas present in a set with another coloured polish as well.
Marmor is the Swedish word for marble, and therefore I match with marble. This is the pestle that goes with my mortar.